Нацрада максимально оштрафувала телеканал NewsOne

Опубліковано: 10:35 п`ятниця, 8 лютого 2019 р.  
Нацрада максимально оштрафувала телеканал NewsOne - фото

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення виявила в трансляціях NewsOne заклики до розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті, тому телеканал оштрафовано на 96 тис грн.

Про це повідомляють в прес-службі Нацради.

Зокрема, мову ворожнечі було зафіксовано у виступах гостей і ведучих програм «NEWSONE»  Олени Лукаш, В’ячеслава Піховшека, Руслана Коцаби, Євгена Червоненка, Андрія Лесика, Михайла Добкіна, Дмитра Співака.

Також до Національної ради надійшов лист від Служби безпеки України, в якому було звернено увагу на окремі програми, де поширювалися висловлювання, що  містять ознаки прихованого заклику до агресивних дій та програмування агресивної поведінки глядачів. В СБУ вказали, що в NewsOne систематично використовуються кліше російської пропаганди, на кшталт: «партія війни», «партія миру», «братовбивча війна», «механизм раскола православия», «Россия защищает свои интересы», «мир не признает Россию агрессором» тощо. Ці кліше в контексті, спрямованому на інспірацію деструктивних настроїв в українському суспільстві, продукують формування спотвореного уявлення про події в Україні, насамперед пов’язані з російською агресією.

Аналіз тексту висловлювань, зафіксованих під час офіційного моніторингу Національної ради, засвідчив, що їх основною темою є інформація негативного характеру в контексті питань, пов’язаних із національною безпекою України та її територіальною цілісністю, актуальних станом на серпень – вересень 2018 року: заперечення присутності російських військ на території України, виправдовування дій країни-агресора, спрямованих проти територіальної цілісності України, формування уявлення глядачів про Україну як суб’єкта агресії проти частини власної території, дифамація осіб, які брали участь в антитерористичній операції або беруть участь в операції Об’єднаних сил, формування хибного, викривленого уявлення про ідеологічну спрямованість діяльності (фашизм і націонал-соціалізм) керівництва України та частини населення країни тощо.

У висловлюваннях використовується відповідна лексика: «уничтожение народа Украины», «мир не признает, что они агрессоры», «индульгенция на убийство», «главный агрессор на печерских холмах», «братоубийственная война» (є наближеною за змістом до словосполучення «громадянська війна») тощо.

Ці й подібні висловлювання систематично були наявні в ефірі телерадіоорганізації упродовж періоду моніторингу.

В Нацраді підкреслили, що фактично така подача інформації може бути сприйнята як прихований заклик, спрямований на формування в адресата бажання діяти; шляхом використання методів мовленнєвого маніпулювання свідомістю, впливу на психіку чи підсвідомість автори закликів підштовхують до певних дій, тобто програмують до агресивної поведінки аудиторію.

Більшість висловлювань є твердженнями фактичного характеру з використанням маркованих конструкцій «я уверена», «подчеркиваю», «любой…ветеран АТО», «абсолютно убежден», «не случайно».

Телеканал «Новини 24 години» має ліцензію на телевізійне супутникове мовлення з територією покриття – Україна та країни в межах зони впевненого прийому супутникового ретранслятора. Цей факт вказує на можливість негативного впливу подібної інформації на значну аудиторію – населення України та інших країн, зокрема і країни-агресора, та може спровокувати хибне уявлення щодо подій, які відбуваються в Україні і спричинити чи мотивувати до агресивних дій проти країни.

Регулятор звертався до Незалежної медійної ради (НМР) із проханням надати висновки щодо поширюваної телеканалом «NEWSONE» інформації у дні, щодо яких здійснювалася перевірка. 10 грудня 2018 року було оприлюднено висновок,  в якому незалежні експерти констатували порушення вимог абзацу четвертого частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (заборона на використання телерадіоорганізацій для розпалювання національної ворожнечі та ненависті) в ефірі мовника 31 серпня і 5 вересня; порушення вимоги абзацу дев’ятого частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (заборона трансляції телепередач, виготовлених після 1 серпня 1991 року, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України) в ефірі  телекомпанії 2 і 8 вересня; вимог достовірності та збалансованості подання інформації, відображених у статті  59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Члени Національної ради на засіданні 7 лютого розглянули акт перевірки каналу «NEWSONE»  та одноголосно визнали порушення норм українського законодавства і відповідно до статті 72  Закону України «Про телебачення і радіомовлення» ухвалили застосувати до нього санкцію «стягнення штрафу»,  який за такі порушення нараховується у максимальному розмірі  – 25% суми ліцензійного збору, нарахованого ліцензіату за видачу ліцензії (частина восьма статті 72 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»).

Таким чином, мовник у місячний термін має сплатити до державного бюджету дев’яносто шість тисяч п’ятсот тридцять гривень двадцять п’ять копійок.

Національна рада своїм розпорядженням також зобов’язує мовника упродовж двох тижнів привести діяльність у відповідність до законодавчих вимог. У разі невиконання ліцензіатом цього рішення регулятор може застосувати до нього санкції, передбачені чинним законодавством України.

Представники ТОВ «Новини 24 години», м. Київ, на засідання не з’явилися, хоча розгляд цього питання, який згідно з порядком денним мав відбутися ще 24 січня 2019 року, саме на прохання мовника був перенесений на 7 лютого.

Під час обговорення цього питання на засіданні були присутні представники Незалежної медійної ради, Інституту національної пам’яті, численних громадських та волонтерських організацій, засобів масової інформації, які мали змогу висловити свої думки щодо розгляду регулятором цього питання. Загалом, всі вони вимагали припинити законними способами поширення в ефірі каналу кліше і сенсів російської пропаганди, яка є одним із засобів інформаційної війни проти України.

Нагадаємо, січень 2014-серпень 2018 власником телеканалу був нардеп Євген Мураєв, потім Андрій Портнов, а з жовтня 2018-го – нардеп з «Опозиційного блоку» Тарас Козак, який є «правою рукою» Віктора Медведчука - кума президента країни-агресора Володимира Путіна.

 


                 
 


    НОВИНИ ВІД ПАРТНЕРІВ:
 
Залишити свою думку:
Ваше і`мя:
Введіть число:    

Останні коментарі:

- ніхто ще не лишав коментарів -


    ПОПУЛЯРНІ НОВИНИ ЗА ТИЖДЕНЬ: